Možná se to moc neví, ale opravdu existuje něco jako e-mailová etiketa – tedy souhrn základních pravidel, jak efektivně komunikovat prostřednictvím elektronické pošty. E-mail poskytuje ve srovnání s papírovým dopisem spousty výhod, zejména tedy co se týká uchovávání pošty odeslané i přijaté, ale určitě největší výhodou je možnost v elektronické komunikaci snadno najít to, co hledáte. Někdy se to ale úplně nedaří – a obvykle je to proto, že autor nedodržel některé ze základních pravidel e-mailové etikety.
Než začnete psát e-mail, určitě si předem proberte, komu a co hodláte sdělit, z jaké pozice jednáte, jaký máte vztah k adresátovi zprávy, zda je obsah na nějaké úrovni důvěrný, zda bude přikládat přílohy a podobně, abyste třeba nepsali nadřízenému příliš familiárně, podřízenému nezapomněli přidat přílohu nutnou ke splnění úkolu nebo se neuklikli a neposlali zprávu někomu jinému. A jaká že je tedy základní e-mailová etiketa?